Bu Blogda Ara

15 Şubat 2014 Cumartesi

Kayısılı Pasta


Ensarın kreşten arkadaşının doğum gününde tatmıştım bu pastayı.
Herkes tarifini yazınca,bende eksik kalmadım tabii...
Ama epeey bi değişiklik yaptım.Kekini çok sevmemiştim...
Beğendiğim bi pandispanya tarifiyle hazırladım.
Pudingi,yalnızca başak markanın ürettiği kayısılı puding idi...
Ki; marketlerde çok nadir bulunan bir puding türü
Bulursanız yine aynı şekilde onu da kayısı suyu ile pişirin.
Muhallebisini yine  daha güzel bi tarif ile değiştirdim...
Geriye de bişey kalmadı zaten :D :D
Ama asıl tarifi ve sonraki halini tadanlar ikinciyi daha bi sevdiler :)
Gelelim tarife...
Malzemeler:
Keki İçin:
3 yumurta
1 su bardak şeker
yarım çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı ılık su
1 pk.kab.tozu
1 pk.vanilya
1.5 çay bardağı buğday nişastası
4 -5 kaşık un
Pudingi İçin:
1 litre kayısı suyu
1 küçük kase,taze kayısı,ya da yumuşak kuru kayısı,marmelatta olur...
2-3 kaşık nişasta
1 kaşık un
isteğe göre şeker
Muhallebisi İçin:
1 kg süt
3 fincan şeker(küçük fincan)
2 fincan un
1 fincan nişasta
1 pk. vanilya
1 pk.krem şanti

Hazırlanışı:
Yumurta ve şeker çırpılır.Önce sıvılar,sonra kuru malzemeler eklenip karıştırılır.
Dikdörtgen burcamdan bir boy küçük bi kapta pişirilir.
Soğuyunca,küçük karelere kesilip,dikdörtgen borcama yerleştirilir.
Kayısı çekirdeği,ya da fındık kırığı serpiştirilir...

Küçük bi tencereye kayısı suyu konur.Robotta püre haline getirilmiş kayısılar,eklenir.
(Kuru kayısı kullanacaksanız,iki saat kadar sıcak suda bekletirseniz,işinizi kolaylaştırır.)
Evde varsa aynı ölçüde marmelatta kullanabilrsiniz.Nişasta ve unu da ekleyip kaynayana kadar karıştırın.Tadını kontrol ederek şeker ekleyin.İlk harı geçince kekin üzerine dökün.

Muhallebiyi pişirin.Soğuduktan sonra,vanilya ve krem şanti ekleyip çırpın.Pastanın üzerini kaplayın.
Afiyet Olsuun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder