Bu Blogda Ara

3 Şubat 2014 Pazartesi

Kavala Kurabiyesi

  İnternette gezinirken rastladım kavala kurabiyesine ve yağdırılan övgülere...
Şaşırdım :/ Sanki herkes biliyo da bi ben eksik kalmıştım :)
Her zaman evde bulundururum,aşığıyım filan diyenleri de duyunca,hayretim iyice arttı.
Fakat malum...nette gördüğümüz her tarifi yapamıyoruz.
Tam da ertesi günü instagramda rastladım,güvendiğim tariflerini sıkça denediğim bi arkadaş @yesilsalata paylaşmıştı... :) ee bana da yapmak düştü...
Açıkçası bu kadar beğenileceğini tahmin etmiyordum...
Fakat, fevkaladenin de fevkınde bir lezzet :)
Gelelim tarifee...


Malzemeler:
250 gr yumuşak tereyağı yada margarin
1 su bardağı tuzsuz badem(çiğ badem)
Yarım su bardağı pudra şekeri
1 pk.kabartma tozu
2 su bardağı un
Üzeri için pudra şekeri
Hazırlanışı:



Bademler robotta bulgurdan az iri olacacak şekilde çekilir.
Yağsız tavada hafif kavurup,üzerine bir su bardağı un eklenir.
Unun kokusu çıkana kadar kavrulur.
Ocaktan alınıp soğuyunca yumuşak tereyağı,unun devamı,kabartma tozu ve pudra şekeri eklenir.
Yumuşak bir hamur yoğurulur.
Tezgaha biraz un serpip çok ince olmayacak biçimde açıp,bardakla ay şekli verilir.
180 derecede 20 dk.pişirilir.Sıcakken pudra şekerine bulanır...
Not=Çok narin bir hamur.Ama korkmayın dağılmıyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder